Ahad, Ogos 05, 2012

AKHIRNYA HARI ITU TIBA JUA...

Semalam, tanggal 03.08.2012(Jumaat) hari akhir aku mengajar di SKUYL. Aku ingatkan nak pergi dalam senyap je tapi sebaliknya berlaku. Aku diminta memberikan ucapan selamat tinggal buat semua murid-murid diSKUYL. Mula2 tu okey tapi lama2 bila tengok wajah2 anak2 didik ku....hati mula sebak dan x dapat lagi aku tahan air mata ni lalu jatuh juga. Macam malu pun ada bila berucap sambil nangis tp itu hakikat luahan hati aku yang berat untuk meninggalkan mereka namun dan memang ditakdirkan begitu, setiap pertemuan pasti akan berakhir dengan perpisahan. Pihak sekolah memberikan aku cendera mata tanda terima kasih berupa sepasang kain, jam besar dan pin baju. Ada juga murid aku yg bagi hadiah utk aku. Aku rasa dihargai.Aku renung setiap wajah2 anak2 didik ku agar aku tidak terlalu merindui mereka nanti. Bila aku masuk kekelas, keadaan bukan seperti biasa, wajah mendung disetiap anak2 didik ku. Aku tahu mereka sedih tapi aku macam biasa.....aku tinggalkan pesanan dan nasihat buat mereka. Diakhir kelas, aku memberikan mereka duit raya. Semoga kenangan ini akan kekal dalam memori diari hidupku.... Sekolah paling mencabar buat aku but at the end....aku rindukan mereka, buat anak2 didik ku, kakak2 dan abang2...terima kasih atas segalanya....Miss u all....


















Tiada ulasan:

Catat Ulasan